واكنش چین به گزارش ارزیابی تهدید امنیت ملی آمریكا
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ' لیو وی مین' به این گزارش كه در آن چین به عنوان یك تهدید برای امنیت ملی آمریكا محسوب شده، واكنش نشان داد.

در این گزارش سالانه ، چین یكی از عوامل حملات اینترنتی به شبكه های رایانه ای آمریكا معرفی شده كه اطلاعات محرمانه اقتصادی را به سرقت برده است.

گزارش ارزیابی امنیت ملی آمریكا ، چین را بزرگترین تهدید در این زمینه معرفی كرده است .

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: این اتهام ها ساختگی است و با اهداف خاصی تهیه و منتشر شده است.

وی افزود: چین در زمینه امنیت اینترنت همواره آمادگی همكاری با جامعه بین الملل است.

دولت آمریكا حدود یك ماه قبل نیز در راهبرد نظامی خود چین را مورد هدف قرار داد.

مقام های چینی براین باورند كه آمریكا بزرگترین مشكل ساز در روابط تجاری دو كشور و ایجادكننده موانع بسیار برای توسعه سالم مناسبات اقتصادی است.

تدابیر اخیر تجاری آمریكا علیه چین مسوولان این كشور را به انتقادهای گسترده واداشته و برخی هشدار داده اند كه آمریكا در مسیر جنگ تجاری با چین گام بر می دارد.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه های متعددخود نسبت به منفعت طلبی های یك جانبه تجاری آمریكا هشدار داده و واشنگتن را به دلیل تلاش برای توسعه بحران مالی در جهان مورد انتقاد قرار داده است.

اختلاف های تجاری چین و آمریكا بخصوص در جریان تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریكا تشدید شده و برخی از آنان از جمله ' اوباما ' گفته اند كه چین را در عرصه تجارت و بالا بردن ارزش پول ملی تحت فشارهای بیشتری قرار خواهند داد.

تلویزیون مركزی چین در گزارشی از این تلاش سیاستمداران غربی كه ذهنیت جنگ سرد را با خود یدك می كشند، بشدت انتقاد كرده و آورده است: آنها به بحران اقتصادی جهان لطمه می زنند.

در این گزارش تاكید شده كه سیاستمداران آمریكایی سعی دارند با هدف قرار دادن دیگر كشورها، اقتصاد خود را از بحران نجات داده و اوضاع مناطق دیگر را به هم بریزند.

خبرگزاری شین هوا در تحلیلی درباره اقدامات تجاری آمریكا بر علیه چین آورده است: در حالی كه مردم چین در تعطیلات سال نو بسر می برند، گروهی از رهبران و نمایندگان كنگره آمریكا بسیج شده اند تا برنامه هایی را برای اقدامات تجاری علیه چین اجرا كنند به این امید كه در داخل كشور فرصت های شغلی بیشتری ایجاد نمایند.

' باراك اوباما '، رییس جمهور آمریكا در سخنرانی اخیر خود در كنگره گفت كه چین برای بالا بردن ارزش پول ملی تحت فشار قرار خواهد گرفت.

وی چین را مسوول بسیاری از مشكلات اقتصادی آمریكا دانست .

روزنامه 'مردم ' ارگان حزب حاكم چین در این باره می نویسد : ظاهرا با شروع سال چینی، آمریكا اقدامات خصمانه ای را در عرصه تجارت علیه چین دنبال می كند . زیرا به باور غربی ها نباید قدرت و ثروت در اختیار كشورهای دیگر از جمله چین باشد.

تند تر شدن لحن مقام های آمریكایی علیه چین و تحت فشار گذاشتن این كشور در عرصه تجارت و حتی سیاست با افزودن بر تعرفه های تجاری و پیشبرد طرح های ضد چینی در سازمان تجارت جهانی موجب شده است تا پكن به این نتیجه برسد كه آمریكا صحنه گردان اصلی تدابیر ضد چینی در جهان است.

اختلاف ها در حالی شدت می گیرد كه پكن نسبت به تلاش نمایندگان جمهوریخواه آمریكا برای تصویب لوایحی به منظور بالا بردن تعرفه های تجاری بر روی كالاهای وارداتی از چین و جلوگیری از به رسمیت شناخته شدن جایگاه اقتصاد این كشور بزرگ، هشدار داده است .

خبرگزاری شین هوا این تلاش ها بخصوص در این شرایط زمانی را از جمله اقدامات نامزدهای آمریكایی برای جلب آرای رای دهندگان دانسته و آورده است : چنین حقه بازی هایی به دولت آمریكا كمك نمی كند.

خبرگزاری رسمی چین می افزاید: چهره های جدید با حقه های تازه به میدان می آیند تا اهداف قدیمی را تحقق بخشند.

رسانه های چین گزارش كرده اند كه بیكاری ، مشكل اعتبارات بانكی ، بحران مالی ، فقدان توازن تجاری و بسیاری از مشكلات اقتصادی دیگر آمریكا با تحت فشار قرار دادن كشورهای دیگر نظیر چین حل و فصل نخواهد شد .

چین اعلام كرده كه خود را برای بدترین سناریوهای در برابر آمریكا آماده كرده است.

رسانه های چینی در پاسخ به فشارهای آمریكا تصریح كردند : این فشارها چین را خلع سلاح نمی كند، ما برای هرج و مرج هایی كه آمریكا ایجاد می كند برنامه ریزی داریم .

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: توکیو , سفر , عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 450
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
sajad در تاریخ : 1390/11/18/2 - - گفته است :
با سلام خدمت شما دوست عزیز ایا با تبادل لینک یا بنر موافقی


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: